Milí přátelé kožedělného umění ;)
Vzhledem k tomu, že nakupující má na své hodnocení mnohem více prostoru než má prodávající na reakci a vysvětlení(jen 300znaků), včetně toho, že nakupující může hodnocení zřejmě změnit 6měsíců, prodávající má na změnu pouze 10minut (proč jsou v tomto podmínky takto nerovné, zatím nevím, tak ani fler šerif to neví, prý to vědí programátoři a ti prý nemají čas..;)), jsem nucen celé vysvětlení k hodnocení objednávky č.4852907 , uvést zde :
Tedy popořadě
- chybějící druk(správně nýt):
rozhodně bych neodeslal obojek s chybějícím nýtem, tedy nýt nebyl chybějící, nýbrž byl buď vadný, nebo špatně zatlučený a jak nám paní psala soukromou zprávou, nýt zkrátka vypadl. Stalo se nám to poprvé, omluvili jsme se a obratem jsme to opravili.
- s tím spojené komunikační nesnáze :
dlouho jsem si nemohl žádné nesnáze vybavit, možná ale měla paní na mysli to, že obojek k opravě nám měla poslat, jak jsem se domluvili, na pobočku zásilkovny, což udělala, ale bohužel to na tu pobočku neposlala zásilkovnou na mé jméno, ale českou poštou a to na jméno té pobočky, tedy to na pobočce leželo rozbalené týden a musel jsem pánům vysvětlovat, omlouvat se a nějak dokládat, že je to pro mě. (Bylo to na poslední chvíli, už se to chystali vyhodit) Zákaznice tento svůj omyl komentovala pouze slovy "no to jsem tomu dala", tedy z mého pohledu to nechala bez jednoznačné omluvy a následně zřejmě toto má na mysli, když v hodnocení píše jakoby na naší adresu o nějakých "komunikačních nesnázích".
- obojky dorazili v né tak pěkné barvě jako na fotkách :
Tak toto si zřejmě později zaslouží nějaký samostatný článek, protože je stále dost lidí, kteří jsou překvapeni, když realita někdy přesně neodpovídá "tomu na monitoru". Což stále překvapuje mě ;)
Takže prosím Vás, foťáky a monitory mohou někdy zkreslovat barvy. Každý máme třeba jinou grafickou kartu, každý můžeme mít jinak nastevný monitor. Záleží i na světle při focení a já bohužel, i když se snažím stále zlepšovat, nejsem zrovna profesionální fotograf. Dále může každý kus kůže nasát barvu trochu jinak, je to přírodní materiál a ruční práce. Kůže ze které vyrábíme, není pořád 100% stejá. (podobně jako třeba truhlář nekoupí vždycky stejné dřevo). Pokaždé je trochu jinak tvrdá nebo měkká, jinak mastná nebo sušší, svtělá nebo už trochu tmavší(k tomu se ještě dostaneme více později)
- obojky vypadají po 2měsících odrbaně, staře, barva zeslabuje atd.
Pravá kůže je přírodní materiál a časem a používám podléhá změnám, stejně tak jako asi vše v tomto vesmíru. Jak moc a rychle záleží na způsobu užívání výrobku a způsobu a četnosti jeho správného ošetřování.
Jedna z přirozených vlastností kůže, se kterou je třeba počítat je, že reaguje se světlem a to tak že kůže na světle pomalu tmavne. (V koželužnách a velkoobchodech s přírodní třísločinněnou kůží bývají zatemněná okna, nebo tam někdy ani nejsou). U některých odstínů to vůbec nevadí a téměř to není znát(černá,tm.hnědá), u některých to dokonce barvu vylepšuje(žlutá,oranžová,sv.hnědé) a zákazníci si pochvalují že výrobek je časem ještě hezčí než když byl nový, že získal pěknou patinu. Některé odstíny časem naopak slábnou(modrá,fialová,zelená). Tyto změny jsou přirozené a nedějí se kvůli naší nešikovnosti, nebo snad tím, že bychom na něčem šetřili. Jak říkám, záleží také jak se člověk k výrobku chová. Máme zákazníky, kteří mají třeba náramek 5 i 7let stále ve výborném stavu(sundávají do vody a ošetřují), na jarmarcích nám zákazníci ukazují naše výrobky z loňska a předloňska a chlubí se jak dobře vypadají a jakou pěknou patinu získali a pak máme kamarády, kteří chodí každý rok pro nový, protože se v něm koupou a nijak neošetřují. Obě skupiny jsou spokojené.
Obojky jsou skupinou výrobků, které trpí působením jejich standartního užívání a počasí asi nejvíce. Pejsek v něm zkrátka vymete každé křoví, louží, koupe se v něm, obojek je na plném slunci, na dešti, musí vydržet tahání atd... Asi nelze čekat, že obojek bude za leden-únor-březen, stále stejný, a to i když, jak zákaznice tvrdí, je ošetřuje. (Na dotaz "čím ošetřuje" jsem odpověď zatím nedostal). Obojek nový vypadá krásně a v prvních měsících může dojít, hlavně u světlých odstínů, i k poměrně rychlé změně původního vzhledu, později se to ale usadí a další změny už jsou pomalejší. My si ale myslíme, že důležitější je jeho funkce a ta samozřejmě změnou vzhledu nijak narušena není a jejich životnost by měla být opravdu dlouhá. Náš pes měl za svůj 16.letý život dva nebo tři...
Ano některé plastové, nebo koženkové výrobky mohou mít o trochu stálejší barvu, ale rozhodně ne životnost a na tu my sázíme především. Přijde nám totiž smysluplnější mít jeden kvalitní obojek xlet, i přesto že jeho vzhled se mění, a tento pak moci hodit na kompost, nebo do lesa. Než kupovat sice možná barevně stálejší, ale rychle se rozpadající levné čínské výrobky z bůhví čeho, které pak jen plní skládky...
Ostatně jeden takový levný čínský rozpadlý výrobek si od nás tato stejná zákaznice nechala předělat do pravé kůže. Posílala nám ho společně s obojkem na opravu. viz foto.
- týden jsem mu nestála ani za odpověď
Na zprávu od zákaznice, jsem odpověděl do několika minut po jejím přečtení, chápu, že nemusí znát všechny značítka na fleru a že tedy mohla přehlédnout, že u zprávy chybí zelená fajfka, značící, že zpráva byla přečtená(možná ještě technicky přesněji - zobrazená). Byl jsem cca 14dní v podstatě pořád na stavbě střechy... Pro úplnost tedy mohu uvést, že v obráceném gardu, jsem na odpověď na naší zprávu(kde už zelená fajfka byla) čekal několik dní a na odpověď čím zákaznice obojky ošetřuje čekám doteď. Ale mě tohle nevadí, nemám potřebu dělat nějaké soudy a hodnocení, jestli někomu stojím nebo nestojím za odpověď. Nemohu totiž vědět co se děje na druhé straně, co se třeba i nepěkného přihodilo, jestli třeba člověk neonemocněl, či jestli si to jen člověk potřebuje řádně rozmyslet...
- naše řešení
Můj postoj je takový, že přirozené vlastnosti a změny pravé kůže, možná i urychlené nedostatečným ošetřováním (Obojky, nebo třeba boty(mimochodem, zkuste si používat leden-únor-březen nové kožené boty denně! a neošetřovat, nebo jen málo) je zejména v zimních měsících třeba ošetřovat velmi často, i 2x týdně) nelze reklamovat. Kde ale vidím svojí chybu je v tom, že tyto přirozené vlastnosti kůže nemám nikde dostatečně popsané(což hodlám napravit). Zákaznice tedy nebyla dostatečně informována o těchto přirozených vlastnostech a možná byla doteď zvyklá jen na ty plasty a koženku a přírodní materiál jí trochu překvapil.
Tedy nabídli jsme za toto nedostatečné informování dodatečnou slevu 30%, což zákaznice odmítla(čemuž zas nerozumím já). Může si to ale kdykoli rozmyslet a peníze jí pošleme. Nebo má druhou možnost, využít nákupní kupon na případný další nákup (s opaskem byla spokojena) v hodnotě 300,-. který jsem jí vystavil na její jméno...
Fakt sorry že to bylo tak dlouhý ,ale to samo ;)
Vladimír