Hodnocení: | (120) 100% |
Nadšenci: | 841 |
Aktivita: | aktivní |
Prodáno: | 444 |
Registrace: | 26.10.2010 |
Město: | Praha 3 |
Stát: | ČR |
Nahlédněte do vedlejšího chlívečku "výstavy a spolupráce" na různá PF pro Konto Bariéry. :-)
Vystudovala jsem keramickou průmyslovku v Bechyni, obor malířka keramiky a porcelánu. Keramice jsem se profesně věnovala dvanáct let jako restaurátorka Archeologického ústavu v Praze. Koncem 70. let mě okouzlila technika litografie. V době tvorby většiny grafických listů, jsem se jmenovala Pavlíčková, proto některé mé grafiky nesou tuto signaturu.
Akvarel je mou další láskou, pro čistotu a průzračnost barev a pro schopnost relativně rychlé malby.
V neposlední řadě mě baví dloubání do dřeva, vlny a jiných přírodních materiálů.
Přeji příjemné prohlížení
Kateřina
LITOGRAFIE neboli KAMENOTISK
Litografie - Je grafická technika stará přes 200 let. Tisk je založen na jedinečných chemických vlastnostech speciálního kamene ze skupiny třetihorních vápenců. Vyskytoval se pouze v Solenhofenu v Bavorsku, kde je však již nenávratně vytěžen. Tuto techniku vynalezl roku 1796 pražský rodák Alois Senefelder, když hledal nový, levný způsob rozmnožování svých divadelních her. Postupně si litografii oblíbili malíři a grafici takových slavných jmen, jako byl například Goya, Eugen Delacroix, ale především Henri Toulouse-Lautrec, pro široký způsob jejího využití.
Tisk je tvořen schopností kamene přijímat vodu a mastnotu. Je možné na kámen kreslit mastnou křídou a vytvořit jemnou tužkovou kresbu, nebo lavírovat tuší, leptat v ploše, vytvořit perokresbu či kamenorytinu.
Pokreslený kámen se před tiskem zaleptá kyselinou dusičnou ve vodním roztoku arabské gumy. Tím se povrch kamene preparuje tak, že udržuje-li se vlhký, odpuzuje na nepokreslených místech mastnou tiskařskou barvu, zatímco místa pokreslená ji přijímají.Při samotném tisku každého jednotlivého archu, je třeba kámen navlhčit přesně určeným množstvím vody.Děje se tak ručně a velmi záleží na zkušenostech tiskaře, který se tak stává rovnocenným partnerem výtvarníka.
V současnosti se používá tato technika jak ve volné tvorbě, tak pro náročné zákazníky, kteří chtějí originální pozvánky, navštívenky, novoročenky apod.
Podrobněji se podívejte do blogu: JAK SE RODÍ OBRÁZKY
---------------------------------------------------------------------------------
Snažím se doladit povrchovou úpravu rámečků ke svým obrázkům podle Vašich představ...
Povrchová úprava zabere trochu času, proto objednávejte s předstihem a mějte, prosím, chvilku strpení. ♥
Novoročenka pro Konto Bariéry pro rok 2021.
Novoročenka pro Konto Bariéry pro rok 2020.
Novoročenka pro Konto Bariéry pro rok 2019. Kliknutím na novoročenku se dostanete na její detail.
Novoročenka pro Konto Bariéry pro rok 2018
Několik let spolupráce na firemních novoročenkách s nakladatelstvím Abalon:
2016 Praha, cukrárna Retro, plstění
2014 Praha, Klub cestovatelů - Stín jelena, let jeřába
na téma Origami společná s:chilli,anna příhodová,jana veselá,lucie voráčková
2013 Praha, Klub cestovatelů - Utkáno barvami
2012 Chotilsko, Letem světem balónem, obrazy-akryl
společná s: cinarka, em.en., Hana Pavlátová, LucieVV, Maata, majdau a rozmar
2010 Praha,
litografie
6. Žižkovský výtvarný salon
2006 Kostelec u Kyjova,
litografie
Kostelecká školní galerie
2005 Kutná Hora,
1. místo v soutěži obraz na téma "PROSTŘEDÍ KDE ŽIJI"
na setkání výtvarníků Kutnohorská paleta
2002 Kyjov,
litografie
společná s grafiky Jiřím Lípou a Spytimírem Bursíkem
1984 Zámek Bělá pod Bezdězem,
dřevěný a keramický šperk
společná s keramičkou Naděždou Staňkovou
1983 Dominik - Plzeň,
grafika
společná s grafikem Milanem Bauerem a Miroslavou Pešulovou
Grafikou nazýváme výtvarné umělecké dílo, kdy umělec použije jednu z grafických technik a dílo rozmnoží ručním řemeslným postupem na předem stanovený počet exemplářů.
Počet exemplářů tvoří náklad, za který umělec odpovídá, a proto jej také podepisuje. Podepsaný a číslovaný list je originál, jehož hodnota většinou časem stoupá. Kromě podpisu a roku výroby autor většinou uvádí na každém výtisku jeho pořadové číslo a celkový náklad, např. 5/50 znamená pátý výtisk z celkového nákladu 50 číslovaných exemplářů. Každý z exemplářů je považován za originál, nikoliv za kopii.
Autorským tiskem se rozumí výtisk mimo náklad. Tento výtisk je podepsán autorem a označen E.A., A.T., aut. tisk apod. Počet autorských tisků by nikdy neměl přesáhnout 5–10 % číslovaného nákladu. Jedná se o tisky, při nichž autor zkouší různé barevné tóny či stav desky. Často si také autor pořídí několik málo autorských tisků pro svůj archiv v případě, že byl celý náklad objednán sběratelem či institucí. U některých důležitějších děl je číslován i náklad autorských tisků. Na rozdíl od běžného číslování, kde se používají arabské číslice, se autorské tisky číslují římsky. Označení E.A. VIII/XX pak znamená tisk č. 8 z nákladu 20 autorských tisků.
Zdroj: Wikipedie